Filtrează:

Proiect în desfășurare. Clasa se află la pasul 2 / 8

Proiect în desfășurare. Clasa se află la pasul 2 / 8

Proiect în desfășurare. Clasa se află la pasul 2 / 8

Proiect în desfășurare. Clasa se află la pasul 6 / 8

Proiect în desfășurare. Clasa se află la pasul 2 / 8

Proiect în desfășurare. Clasa se află la pasul 5 / 8

Proiect în desfășurare. Clasa se află la pasul 2 / 8

Proiect în desfășurare. Clasa se află la pasul 2 / 8

Proiect în desfășurare. Clasa se află la pasul 3 / 8

Proiect în desfășurare. Clasa se află la pasul 2 / 8

Noi, elevii clasei a VII-a A de la Colegiul Național “Gheorghe Șincai” din Cluj-Napoca, cu ocazia orelor de educație socială desfășurate la școală (de la începutul acestui an școlar și până în 10 martie 2020) și online din 11 martie și până acum, din motive obiective (închiderea școlilor ca urmare a pandemiei provocate de covid19), am ales pentru proiectul nostru o temă de mare interes pentru toți clujenii: distrugerea fațadelor clădirilor de către diferite persoane care au ales să realizeze graffiti-uri non-artistice. Cu tot efortul autorităților locale am constatat că nu au fost găsite încă soluții eficiente pentru prevenirea vandalizării clădirilor, sancționarea vinovaților și astfel intimidarea pe viitor a potențialilor indivizi care vor să încalce legea, respectiv de restaurare a clădirilor vandalizate. • Considerăm că prin: - monitorizarea spațiilor publice și private, ce sunt expuse vandalizării, cu camere de luat vederi și cu ajutorul agenților Poliției comunitare; - folosirea unei aplicații pentru tefefonia mobilă (ce permite raportarea live a locurilor vandalizate); - folosirea gratis a aparatului nou achiziționat de către Primăria Cluj Napoca pentru curățarea graffiti-ului, putem reda frumusețea orașului nostru având costuri moderate. În plus, considerăm că, pentru a încuraja practicarea acestui tip de artă, astfel încât să nu fie afectată în mod negativ calitatea vieții orașului nostru și să nu se încalce legea, ar putea fi amenajate spații speciale pentru graffiti și organizate cursuri de specialitate de către artiști consacrați. Cealaltă față a fenomenului e reprezentată de artiștii stradali care au reușit să implementeze la nivel local proiecte ce construiesc o altă imagine artei stradale. Picturile murale pot avea o imensă capacitate de regenerare a spațiului urban, prin creativitate și exprimare artistică relevantă contextului și în folosul comunității. • Noi credem că prevenirea incidentelor de vandalizare este mai eficace și mai ieftină decât înlăturarea lor efectivă de pe pereți. Prezenta propunere este rezultatul activităților realizate de clasa noastră în cadrul orelor de educație socială și este însoțită de argumente pe care vă invităm să le dezbatem împreună cu ocazia acestui eveniment.

Proiect în desfășurare. Clasa se află la pasul 3 / 8

Proiect în desfășurare. Clasa se află la pasul 2 / 8

Proiect în desfășurare. Clasa se află la pasul 2 / 8

Proiect în desfășurare. Clasa se află la pasul 2 / 8

Proiect în desfășurare. Clasa se află la pasul 5 / 8

Proiect în desfășurare. Clasa se află la pasul 3 / 8

Proiect în desfășurare. Clasa se află la pasul 2 / 8

Proiect în desfășurare. Clasa se află la pasul 2 / 8

Tema proiectului nostru este legată de una dintre cele mai importante probleme cu care se confruntă comunitatea locală: LIPSA UNEI REALE COLECTĂRI SELECTIVE A DEȘEURILOR în municipiul Cluj Napoca. Lucrând în echipă, am reușit să ne documentăm suficient de mult, să analizăm critic informațiile și să constatăm următoarele: • calitatea vieții locuitorilor este afectată; • punctele gospodărești sunt sufocate de deșeuri; • depozitarea gunoaielor la gropile orașului, fără o selectare a acestora, facilitează poluarea mediului; • deși există o politică publică privind colectarea deșeurilor generate de populație, aceasta nu produce efectele așteptate; • principalele cauze sunt legate de ineficiența campaniei de informare a cetățenilor, lipsa resurselor financiare, amplasarea nepotrivită a centrelor de colectare, activitatea firmelor de salubritate; • instituțiile responsabile cu rezolvarea problemei sunt: Primăria Cluj Napoca, prin Serviciul de Ecologie urbană, creat pentru urmărirea activităţii de salubrizare menajeră și Garda de Mediu Cluj. Propunerea noastră de politică publică vizează organizarea unei campanii de informare/educare și responsabilizare a cetățenilor cu privire la respectarea legilor privind serviciul de salubrizare și protecție a mediului și monitorizarea video a zonelor unde sunt amplasate containerele pentru colectarea selectivă a deșeurilor. Argumentele noastre sunt: • Un cetățean bine informat înțelege importanța colectării selective a deșeurilor și ajunge să acționeze conform legii. • Crește gradul de implicare a cetățenilor în viața comunității locale. • Economia verde este susținută prin valorificarea fracțiilor reciclabile iar emisiile de dioxid de carbon se reduc. • Informarea susținută și permanentă a cetățenilor se poate realiza cu costuri mici datorită interesului exprimat de numeroase instituții și ONG-uri. • Monitorizarea colectării selective face posibilă intervenția promptă a autorităților pentru a remedia posibilele probleme apărute ca urmare a încălcării legii. Pentru ca politica publică propusă de noi să fie acceptată, am realizat următorul plan de acțiune: 1. Identificarea persoanelor, instituțiilor, organizațiilor și grupurilor de persoane interesate de problemă. 2. Stabilirea poziției acestora față de politica publică propusă. 3. Redactarea și trimiterea unor scrisori de solicitare a sprijinului posibilelor instituții, ONG-uri și persoane fizice interesate de problemă. 4. Întocmirea planului de organizare a unei campanii de informare. 5. Promovarea online a planului de organizare a campaniei de informare. 6. Semnarea unor petiții online cu același obiectiv - colectarea selectivă reală a deșeurilor din Cluj Napoca. 7. Redactarea unei scrisori oficiale către Primăria Cluj Napoca, principala instituție ce răspunde de problema colectării selective a deșeurilor din oraș. În loc de încheiere: Suntem conștienți că împreună putem reuși să reducem efectele poluării prin implicarea responsabilă a fiecăruia dintre noi, în fiecare zi, ori de câte ori suntem în situația de a alege cum să aruncăm și ce să facem cu deșeurile.

Proiect în desfășurare. Clasa se află la pasul 2 / 8

Proiect în desfășurare. Clasa se află la pasul 2 / 8

Proiect în desfășurare. Clasa se află la pasul 3 / 8

Proiect în desfășurare. Clasa se află la pasul 5 / 8

Proiect în desfășurare. Clasa se află la pasul 5 / 8

Proiect în desfășurare. Clasa se află la pasul 2 / 8

Proiect în desfășurare. Clasa se află la pasul 2 / 8

Proiect în desfășurare. Clasa se află la pasul 2 / 8

Proiect în desfășurare. Clasa se află la pasul 3 / 8

Proiect în desfășurare. Clasa se află la pasul 4 / 8

Proiect în desfășurare. Clasa se află la pasul 2 / 8

Proiect în desfășurare. Clasa se află la pasul 5 / 8

Proiect în desfășurare. Clasa se află la pasul 2 / 8

Proiect în desfășurare. Clasa se află la pasul 2 / 8

Proiect în desfășurare. Clasa se află la pasul 2 / 8

Proiect în desfășurare. Clasa se află la pasul 2 / 8

Proiect în desfășurare. Clasa se află la pasul 2 / 8

Proiect în desfășurare. Clasa se află la pasul 2 / 8

Proiect în desfășurare. Clasa se află la pasul 2 / 8

Proiect în desfășurare. Clasa se află la pasul 2 / 8

Proiect în desfășurare. Clasa se află la pasul 2 / 8

Proiect în desfășurare. Clasa se află la pasul 2 / 8

Proiect în desfășurare. Clasa se află la pasul 2 / 8

Proiect în desfășurare. Clasa se află la pasul 2 / 8

Proiect în desfășurare. Clasa se află la pasul 2 / 8

Proiect în desfășurare. Clasa se află la pasul 6 / 8

Proiect în desfășurare. Clasa se află la pasul 6 / 8

Proiect în desfășurare. Clasa se află la pasul 4 / 8

Proiect în desfășurare. Clasa se află la pasul 2 / 8

Proiect în desfășurare. Clasa se află la pasul 3 / 8

Proiect în desfășurare. Clasa se află la pasul 5 / 8

Proiect în desfășurare. Clasa se află la pasul 4 / 8

Proiect în desfășurare. Clasa se află la pasul 2 / 8

Proiect în desfășurare. Clasa se află la pasul 3 / 8

Proiect în desfășurare. Clasa se află la pasul 2 / 8

Proiect în desfășurare. Clasa se află la pasul 3 / 8

Proiect în desfășurare. Clasa se află la pasul 2 / 8

Proiect în desfășurare. Clasa se află la pasul 2 / 8

Proiect în desfășurare. Clasa se află la pasul 2 / 8

Proiect în desfășurare. Clasa se află la pasul 2 / 8

Proiect în desfășurare. Clasa se află la pasul 2 / 8

Proiect în desfășurare. Clasa se află la pasul 2 / 8

Proiect în desfășurare. Clasa se află la pasul 2 / 8

Proiect în desfășurare. Clasa se află la pasul 2 / 8

Proiect în desfășurare. Clasa se află la pasul 4 / 8

Proiect în desfășurare. Clasa se află la pasul 4 / 8

Proiect în desfășurare. Clasa se află la pasul 2 / 8

Proiectul Cetățeanul, coordonat de d-na profesor Cătălina Rusu, a fost un succes. Deși a fost doar o simulare a ceea ce ar însemna realizarea unui astfel de concept, doar la nivelul clasei noastre, am învățat modul de a acționa într-o astfel de situație. Am văzut care sunt etapele necesare rezolvării unei probleme a comunității locale și cât de importante sunt echipe și voința care să ne susțină pe parcursul procesului.. Deci, singur e foarte dificil. Cu toții am lucrat, am venit cu idei și le-am discutat împreună, am răspuns întrebărilor și ne-am apropiat unii de alții, fiind nevoiți să ținem legătura. Cu ocazia acestui proiect am descoperit că pentru a face o schimbare, trebuie să te implici! Lucrurile nu se întâmplă de la sine! Trebuie să începi, să ai inițiativă! Să fii cetățean înseamnă să te implici în societatea în care trăiești!

Proiect în desfășurare. Clasa se află la pasul 2 / 8

Proiect în desfășurare. Clasa se află la pasul 4 / 8

Proiect în desfășurare. Clasa se află la pasul 2 / 8