Constanța, Constanța, SCOALA GIMNAZIALA NR. 6 "NICOLAE TITULESCU" CONSTANTA
Problema studiată de clasă este:
Construirea de adăposturi pentru animalele comunitare fără stăpân prin campanii publice de strângere de fonduri financiare de la cetățeni, sub sloganul “ Dai un leu pentru animalul tău!” .Mai multe detalii sunt disponibile in acest document: Afișează document
Portofoliul realizat este disponibil aici: Afișează document
Informații postate de elevi
Data de început proiect
2022-04-05
Care este problema pe care clasa voastră a selectat-o pentru a fi studiată?
Construirea de adăposturi pentru animalele comunitare fără stăpân prin campanii publice de strângere de fonduri financiare de la cetățeni, sub sloganul “ Dai un leu pentru animalul tău!”
Descrieți problema într-un scurt paragraf.
După cercetările făcute colectivul clasei noastre a constatat prezența câinilor cipați si eliberați în spațiul public, ce pun în pericol siguranța cetățenilor. Credem că această situație nu a fost rezolvata până în prezent de Primaria Constanta datorita necesitații rezolvării cu prioritate a altor probleme locale de importanță majoră, care au condus la neglijarea acestei probleme comunitare. Dreptul încălcat vizează dreptul la protecție împotriva violențelor de orice fel prevăzut de Convenția ONU pentru drepturile Copilului . Din cauza confruntării zilnice cu tot felul de stereotipuri, unii elevi nu au curajul să raporteze agresiunile câinilor comunitari care le afectează viața din punct de vedere emoțional.
Care sunt principalele surse de informare pe care le-ați folosit?
- Internet - Ziare locale - Constanta de azi, Constanta 100% - Televiziuni locale Dobrogea TV, Litoral TV
Care este instituția (sau instituțiile) responsabilă (responsabile) pentru rezolvarea problemei?
Primaria Constanta si Consiliul Local cu ajutorul Societatii de Ecarisaj din Constanta.
Care sunt cele trei soluții posibile analizate de clasa voastră pentru rezolvarea problemei?
SOLUȚIA 1: Sterilizarea animalelor comunitare Avantaje: animalele nu se mai înmulțesc Dezavantaje: animalele rămân în spațiul public SOLUȚIA 2: Construirea de adăposturi Avantaje: animalele nu vor mai fi prezente în spațiul public, vor fi respectate atât drepturile oamenilor cât și drepturile animalelor Dezavantaje: lipsa de fonduri financiare SOLUȚIA 3: Adoptarea animalelor de către cetățeni Avantaje: respectarea drepturilor animalelor Dezavantaje: puțini voluntari în această direcție
Descrieți propunerea de politică publică elaborată de clasa voastră:
Soluția propusă de clasa noastră nu încalcă drepturile fundamentale ale omului așa cum sunt ele specificate în Constituția României și alte prevederi din convenții internaționale, nu încalcă dreptul la libera exprimare, dreptul la educație , dreptul la protecția animalelor,egalitatea în drepturi etc. Din contră, politica propusă vine în ajutorul tuturor cetățenilor (tineri sau vârstnici). În prezent situația animalelor comunitare este reglementată de mai multe acte normative printre care menționăm:- Legea nr. 258 din 26 septembrie 2013 pentru modificarea şi completarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 155/2001 privind aprobarea programului de gestionare a câinilor fără stăpân, publicată în Monitorul Oficial nr. 601 din 26 septembrie 2013, - Legea 205/2004 privind protecția animalelor republicată.
Descrieți planul de obținere a sprijinului pentru soluția propusă:
Pasul 1: Prezentarea problemei către Primăria Municipiului Constanța și către cetățeni prin campanie publică Pentru realizarea acestei etape vom colabora cu: Primăria Constanța și cu cetățenii orașului nostru Pasul 2: Informarea comunității cu privire la problema în discuție, pentru a obține spriji financiar din partea cetățenilor Pasul 3: Deschiderea unui cont bancar pentru donații publice la o bancă comercială Pasul 4: Desfășurarea campaniei publice de popularizare a proiectului și de strângere a fondurilor financiare de la cetățeni sub sloganul “ Dai un leu pentru animalul tău!” Pasul 5: Analiza modului de desfășurare a proiectului Pasul 6: Promovarea urmată de dezvoltarea proiectului la nivel local / județean. Pasul 7: Crearea unui grup al tuturor elevilor implicați în program, unde ei își vor prezenta opiniile și experiențele, oferirea de formulare de feed-back. Pasul 8: Verificări ulterioare periodice, pentru verificarea condiției materialelor didactice și de prezentare.
Textul invitației la prezentarea publică:
Către, Primăria orașului Constanța Stimate Domnule Primar, Colectivul clasei a VII A din cadrul Școlii Gimnaziale nr. 6 ” Nicolae Titulescu ” Constanța dorește să vă supună atenției următoarea situație: În cadrul proiectului: Cetățeanul metodă de predare-învățare ce este recomandată în programa școlară de Educație socială și se implementează pe baza Protocolului de colaborare între Institutul Intercultural Timișoara și Ministerul Educației nr. 40506/27.10.2004, am identificat o problemă pentru care am propus o soluție de politică publică, ce necesită implicarea autorității conduse de domnia voastră, și anume: “ Lipsa adăposturilor pentru animalale comunitare fără stăpân ” Solutia propusă: “ Primăria Constanța să organizeze o campanie publică de strângere de fonduri financiare de la cetățeni pentru construirea de adăposturi pentru animalele comunitare fără stăpân, sub sloganul „Dai un leu pentru animalul tău”. Conform celor mentionate mai sus, vă rugăm să analizați propunerea și să luați toate măsurile necesare ce țin de dvs. sau de administrația locală pe care o conduceți, în vederea dezbaterii, aprobării și implementării propunerii /proiectului nostru la nivelul orașului Constanța. Prezenta propunere este rezultatul activităților realizate de clasa noastră în cadrul orelor de Educație socială și este însoțită de argumentele principale pe care le-am identificat în favoarea propunerii noastre (declarația de constituționalitate și argumente). Vă solicităm aceasta în baza dreptului de petiționare, prevăzut la articolul 51 din Constituția României și având în vedere că, în conformitate cu prevederile OG nr. 27/2002, cu modificările ulterioare, privind reglementarea activității de soluționare a petițiilor (prin petiție se înțelege cererea, reclamația, sesizarea sau propunerea formulată în scris ori prin poșta electronică, pe care un cetățean sau o organizație legal constituită o poate adresa autorităților și instituțiilor publice centrale și locale, serviciilor publice descentralizate ale ministerelor și ale celorlalte organe centrale, companiilor și societăților naționale, societăților comerciale de interes județean sau local, precum și regiilor autonome).Vă mulțumim anticipat . Pentru răpsunsul dvs. vă rugăm să ne contactați în termenul legal la: Tel: 0341 405 836 E-mail: scoala6constanta@gmail.com Adresa: Aleea Cameliei nr. 2 Constanta Va rugăm să ne transmiteti o copie a solicitării noastre cu numarul de înregistrare pentru a fi atașată la portofoliul proiectului nostru. Colectivul clasei A VII-a A din cadrul Școlii Gimnaziale nr. 6 ” Nicolae Titulescu” Constanța 1. Ammar Mohamad 2. Aramă Michael 3. Bucea Aurelian 4. Bucur Alexandru 5. Bucur Georgiana 6. Ceban Roman 7. Chiazim Emre 8. Ciohodaru David 9. Ciolan Andrei 10. Cliante Amalia 11. Coman Diana 12. Dănălache Andreea 13. Dinu Diana 14. Dobrilă Laurențiu 15. Elamash Tamer 16. Feodotov Alexandru 17. Fevga George 18. Ghiță Luca 19. Greavu Iris 20. Osman Meral 21. Șaban Gesur Serciuc 22. Salomia Iustinian 23. Trifan Remus Coordonator: Prof. Educație socială Cristina Iordache