București, Municipiul București, Scoala Gimnaziala Leonardo da Vinci
Problema studiată de clasă este:
Înmulțirea alarmantă a cazurilor de depresie și anxietate în rândul adolescenților (mai ales în timpul Pandemiei de Coronavirus).Informații postate de elevi
Data de început proiect
2022-03-15
Care sunt principalele surse de informare pe care le-ați folosit?
Principalele surse de informare pe care le-am folosit au fost discuțiile purtate cu prietenii, colegii de clasă și de școală, care la vârsta adoleșcenței sunt din ce în ce mai confruntați cu problema prezentată. Există mai multe reportaje și documentare pe tema depresiei și anxietății din rândul adolescenților, un exemplu fiind documentarul „Copiii Pandemiei”. https://www.antena3.ro/emisiuni/sinteza-zilei/copiii-pandemiei-ancheta-antena-3-efecte-pandemie-psihic-copii-594861.html
Care este instituția (sau instituțiile) responsabilă (responsabile) pentru rezolvarea problemei?
Instituția responsabilă pentru rezolvarea problemei este Ministerul Educației. În acest sens am și trimis o adresă către minister.
Care este problema pe care clasa voastră a selectat-o pentru a fi studiată?
Inmultirea alarmanta a cazurilor de depresie si anxietate in randul adolestentilor (mai ales in timpul Pandemiei de Coronavirus)
Descrieți problema într-un scurt paragraf.
In ultimii ani, numarul cazurilor de depresie in randul tinerilor s-a inmultit alarmant, mai ales in timpul Pandemiei de Coronavirus. Acest lucru a dus multi adolescenci la unele "solutii" nefericite, care au dus la consecinte ireversibile. Un lucru ingrijorator este faptul ca unii elevi dau semne de depresie/alte boli mentale, dar acestea nu sunt luate in seama, fiind clasificate drept "comportament de adolescent".
Care sunt cele trei soluții posibile analizate de clasa voastră pentru rezolvarea problemei?
1. Realizarea unor teste autorizate (de exemplu: de Ministerul Educației în colaborare cu Asociația Psihologilor sau Colegiul Psihologilor) si administrarea acestora in cadrul unitaților de învățământ in vederea incurajării consilierii psihologice in rândul elevilor. 2. Adaptarea programului școlar pentru o pauză de masă si spațiu pentru activitați creative. 3. Masa calda la pranz
Descrieți propunerea de politică publică elaborată de clasa voastră:
ORDIN nr. ........../ 15.05.2022 privind aprobarea Parteneriatului cu Asociația și Colegiul Psihologilor EMITENT: MINISTERUL EDUCAŢIEI ŞI CERCETĂRII PUBLICAT ÎN: MONITORUL OFICIAL nr. .............../ 15.05. 2022 Având în vedere prevederile art. III din Legea nr. 221/2019 pentru modificarea şi completarea Legii educaţiei naţionale nr. 1/2011, cu modificările şi completările ulterioare în conformitate cu Hotărârea Guvernului nr. 24/2020 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Educaţiei şi Cercetării Ministrul Educaţiei emite prezentul ordin Articolul 1 Se aprobă parteneriatul cu Asociația și Colegiul Psihologilor, în vederea identificării cazurilor de depresie și anxietate în rândul adolescenților. Articolul 2 Programul de colaborare cu unitățile de învățământ va face obiectul unui act normativ ulterior, precum și a Precizărilor Inspectoratelor Școlare. MINISTRUL EDUCAȚIEI MIHAI SORIN CÂMPEANU 15 Mai 2022
Descrieți planul de obținere a sprijinului pentru soluția propusă:
Redactarea unei scrisori către Ministerul Educației, în care am prezentat, pe scurt, problema noastră și soluția/ soluțiile găsite. Discuții cu reprezentanții Consiliului Local și al Primarului în Consiliul de Administrație al școlii.
Textul invitației la prezentarea publică:
Către Ministerul Educației, În atenția Ministrului Educației Clasa a VII-a A a Școlii Gimnaziale „Leonardo da Vinci” dorește să vă pună la curent cu o situație care afectează o parte din adolescenții zilelor de azi: depresia și anxietatea. Am descoperit această problemă în urma unui sondaj aplicat pentru Proiectul „Cetățeanul”, pe care clasa noastră îl desfășoară. Considerăm că sunt multiple cauze care au condus la această situație, printre care menționăm: - Izolarea produsă de Pandemia din ultima perioadă, care a condus la suspendarea multor activități, nu numai a cursurilor susținute fizic; - Lipsa unor spații adecvate pentru alte activități de socializare desfășurate în școală, ca de exemplu un loc pentru o masă caldă în timpul programului. Pentru a depăși această problemă, elevii Clasei a VII-a A au identificat următoarea soluție, concretizată în politica publică propusă de clasa noastră: „Administarea unor teste autorizate pentru depistarea cazurilor de depresie și anxietate în rândul elevilor și tratarea acestora în colaborare cu Asociația sau Colegiul Psihologilor”. De asemenea, aceste teste să fie realizate în același parteneriat și administrate în cadrul unităților de învățământ. Vă mulțumim anticipat, 12 Aprilie 2022 Clasa a VII-a A Școala Gimnazială „Leonardo da Vinci”, Sectorul 3, București