Constanța, Constanța, SCOALA GIMNAZIALA NR. 6 "NICOLAE TITULESCU" CONSTANTA
Problema studiată de clasă este:
Recuperarea identității istorice Tomis a orașului Constanța prin schimbarea numelui în "Tomis-Constanța ”.Informații postate de elevi
Data de început proiect
2021-11-25
Care este problema pe care clasa voastră a selectat-o pentru a fi studiată?
“Recuperarea identității istorice Tomis a orașului Constanța prin schimbarea numelui în Tomis-Constanța ”.
Descrieți problema într-un scurt paragraf.
Multi copii, dar si adulti, nu cunosc date istorice si sociale esentiale despre istoria antica a orasului nostru., fapt ce contribuie in mod negativ la imaginea si identitatea noastra locala.
Care sunt cele trei soluții posibile analizate de clasa voastră pentru rezolvarea problemei?
1. Realizarea unui site cu lucrari intregi despre istoria locala si informatii cu caracter economic si social despre orasulnostru, pentru a putea fi accesate de elevi si publicul interesat. 2. Realizarea de reportaje istorice si difuzarea acestora la televiziunile locale 3. Realizarea de articole istorice si publicarea lor in reviste si ziare locale
Descrieți propunerea de politică publică elaborată de clasa voastră:
Solutia clasei BIblioteca Judeteana Ioan N. Roman Constanta, cu finantarea Primariei Constanta, sa realizeze un site cu lucrari (integi, nu partiale) scanate, despre istoria antica,locala, precum si informatii cu caracter social despre orasul nostru, pentru ca elevii, dar si publicul larg, sa aiba acces la aceste lucrari in vederea popularizarii identitatii locale istorice originare (Tomis). Sarcinile grupuluui: Elaborarea Declaratiei de constitutionalitate si redactarea unui proiect de act normativ.
Descrieți planul de obținere a sprijinului pentru soluția propusă:
Planul de actiune Pasul 1: Prezentarea problemei către Primaria Municipiului Constanta și către Biblioteca Judeteana și crearea unui proiect de act administrativ. Pentru realizarea acestei etape vom colabora cu: Biblioteca judeteana Ioan N. Roman Constanta si Primaria Constanta Pasul 2: Informarea comunității cu privire la problema în discuție, astfel putem obține sprijin și din partea cetățenilor. Pasul 3: Obținerea de fonduri în vederea acoperirii cheltuielilor ocazionate de strângerea cărților si scanarea acestora, precum și arhivarea și crearea site-ului. Pasul 4: Crearea site-ului propriu-zis și încărcarea materialelor. Pasul 5: Analiza site-ului creat, propunerea de îmbunătățiri, dacă este cazul. Pasul 6: Promovarea urmată de dezvoltarea proiectului la nivel județean și apoi național. Pasul 7: Crearea unui grup al tuturor elevilor implicați în program, unde ei își vor prezenta opiniile și experiențele, oferirea de formulare de feed-back. Pasul 8: Verificari ulterioare periodice, pentru verificarea condiției materialelor didactice și de prezentare.
Textul invitației la prezentarea publică:
Către, Primarul orașului Constanța Domnul Virgil Chițac Stimate Domnule Primar, Colectivul clasei a VII B din cadrul Școlii Gimnaziale nr. 6” Nicolae Titulescu” Constanța dorește să vă supună atenției următoarea situație: În cadrul proiectului: Cetățeanul , metodă de poredare-învățare ce este recomandată în programa școlară de Educație socială și se implementează pe baza Protocolului de colaborare între Institutul Intercultural Timișoara și Ministerul Educației nr. 40506/27.10.2004, am identificat o problemă pentru care am propus o soluție de politică publică, ce necesită implicarea autorității conduse de domnia voastră, și anume : “Recuperarea identității istorice Tomis a orașului Constanța prin schimbarea numelui în Tomis-Constanța ”. Conform celor mentionate mai sus, vă rugăm să analizați propunerea și să luați toate măsurile necesare ce țin de dvs. sau de administrația locală pe care o conduceți, în vederea dezbaterii, aprobării și implementării propunerii /proiectului nostru la nivelul orașului Constanța. Prezenta propunere este rezultatul activităților realizate de clasa noastră în cadrul orelor de Educație socială și este însoțită de argumentele principale pe care le-am identificat în favoarea propunerii noastre . Vă solicităm aceasta în baza dreptului de petiționare, prevăzut la articolul 51 din Constituția României și având în vedere că, în conformitate cu prevederile OG nr. 27/2002, cu modificările ulterioare, privind reglementarea activității de soluționare a petițiilor (prin petiție se înțelege cererea, reclamația, sesizarea sau propunerea formulată în scris ori prin poșta electronică, pe care un cetățean sau o organizație legal constituită o poate adresa autorităților și instituțiilor publice centrale și locale, serviciilor publice descentralizate ale ministerelor și ale celorlalte organe centrale, companiilor și societăților naționale, societăților comerciale de interes județean sau local, precum și regiilor autonome) vă adresăm propunerea atașată Va multumim anticipat . Pentru rapsunsul dvs. va rugam sa ne contactați în termenul legal la: Tel: 0341 405 836 E-mail: scoala6constanta@gmail.com Adresa: Aleea Cameliei nr. 2 Constanta Colectivul clasei A VII-a B din cadrul Școlii Gimnaziale nr. 6 ” Nicolae Titulescu” Constanța: 1.Flintașu Denise 2.Georgescu Andrei 3.Gheorghe Bogdan 4.Gheorghe Gabriela 5.Hrițcu Ionel 6.Măriuț Maria 7.Memetali Samir 8.Pârvan Maria 9.Sali Ghiulium 10.Sali Selciuc 11.Stoica Oprea Andrei 12.Veli Eren 13.Velixar Oscan 14.El Haji Ahmad Coordonator: Prof. Educație socială Cristina Iordache
Care sunt principalele surse de informare pe care le-ați folosit?
1. Interviulin mediul scolar 2. Interviul stradal al cetatenilor de diferite varste din orasul nostru 3. TV locala - Dobrogea TV, Litoral TV 4. Ziare locale - Cuget LIber, Constanteanul Telegraf, Ziua de Constanta,
Care este instituția (sau instituțiile) responsabilă (responsabile) pentru rezolvarea problemei?
Primaria Constanta si Biblioteca Judeteana Ioan N. Roman Constanta.
Ce alte aspecte doriți să mai menționați cu privire la „Proiect: Cetățeanul”?:
A fost destul de greu, dar interesant.
Ce ați învățat din această experiență? Reamintiți-vă ce ați discutat la ora de reflecție și care au fost aspectele cel mai des menționate de colegi.
Unul din cele mai noi aspecte invatate se refera la efectuarea chestionarelor si sa facem interviul public cu cetatenii.