București, Municipiul București, Scoala Gimnaziala nr. 162
Problema studiată de clasă este:
Lipsa tehnologiei in scoala online din mediile defavorizate socio-economic.Scrisoarea transmisă către autorități este:
Către doamna primar a sectorului 1, Clotilde Armand Elevii din clasa a-VII-a A, de la Școala Gimnazială nr 162, sector 1, București, în baza dreptului de petiționare prevăzut la articolul 51, din Constituția României și având în vedere că în conformitate cu prevederile O.G. nr.27/2002, cu modificările ulterioare privind reglementarea activității de soluționare a petițiilor vă adresăm propunerea atașată. Prezenta propunere răspunde unei nevoi a comunității școlare și este însoțită de argumentele principale pe care le-au în favoarea soluției noastre. Vă solicităm implicarea într-un proiect ce stă la baza persoanelor din mediile defavorizate care nu au acces la tehnologie. Aceasta vă include pe dumneavkastră deoarece ați ajuta foarte mulți copii nevoiași. Problema identificată de clasa noastră este Lipsa tehnologiei în Școala online mediile socio-economice defavorizate. Aceasta afectează majoritatea elevilor, deoarece aceștia nu au acces la tehnologie, în timpul anului școlar, care este efectuat în mediul online. Problema se regăsește în mai multe țari, mai ales în țara noastră. Elevii se confruntă cu aceasta, deoarece sunt nevoiți să lucreze la lumina lumânării sau nu au tablete, telefoane sau laptopuri cu care aceștia să se poată conecta la cursurile online. Clasa noastră a identificat o serie de soluții: internet cafe (biblioteci) în toate mediile defavorizate, monitorizarea familiilor cu probleme financiar, susținerea materială a copiilor cu probleme financiare, subvenționarea consumului de internet, extinderea rețelei electrice, mărirea alocațiilor, scăderea prețului. Au fost analizate aceste soluții, iar în urma votului clasei a fost alese 3 soluții (internet cafe/biblioteci in toate mediile defavorizate, susținerea materială a copiilor cu probleme financiare și subvenționarea consumului de internet). Avantajele acestor soluții sunt : respectă prevederile privind economia, respectă principiul egalității în drepturi a cetățenilor, respectă prevederile privind tratatele internaționale și respectă prevederile privind proprietatea. Vă rugăm să ne comunicați răspunsul dumneavoastră în termenul legal la această adresă bianca.guta@162.scoala365.ro Cu respect, Colectivul clasei a-VII-a A Catre Ministerul Educatiei Stimate Domn Ministru al Educației,Sorin Câmpenu, Ca urmare a Scrisorii oficiale din data de 18.06.2021, prin care va solicitam implicarea unui proiect ce sta la baza personelor care nu au internet in mediul rural.Vreau sa va aduc la cunoștiință ca voi propune Consilului de Administrație aprobarea practicării proiectului "toti pentru unul, şi unul pentru toți" in anul şcolar 2020-2021.Vom sprijini acest tip de proiect prin colaborarea cu instituţiile abilitate,vom desfășura activități cu aceste instituţii pentru prevenirea şi combaterea lipsei de tehnologie.Grupul nostru din această şcoala se va implica activ şi coerent in activitatea acestui proiect deoarece lipsa Internetului in mediul online nu este tocmai uşoară pentru elevii din mediul rural. Acest proiect pune accentul pe ajutarea și donarea către persoanele nevoiaşe. Cu respect, Colectivul clasei a VII-A ,scoala Gimnaziala nr 162